First-Element-ik-wil-snappen-wie-mijn-klant-is
Heb je als bedrijf, met behulp van de isochronen, een gebied voor een (nieuwe) vestiging bepaald? Dan is daarmee een catchment area vormgegeven. Een tweede stap is het duiding geven aan dit verzorgingsgebied. Wie begeven zich hier? Welk type consument of concurrent(en)? Diverse data bieden helderheid.

Wie is mijn klant?

Tal van data kunnen invulling geven aan een catchment area. Klantspecificaties helpen bedrijven de gewenste data te selecteren. Neem een bedrijf in het luxe segment. Voor deze organisatie zijn data over onder meer inkomensklasse en WOZ-waarde van belang. Voor een zaak in babyartikelen data over gezinssamenstellingen en voor een bedrijf in catering data over het aantal gevestigde organisaties. Komen de klantspecificaties overeen met de specificaties van de catchment area? Dan is een vestigingsgebied geschikt.

Wie is mijn concurrent?

Naast consumenten, spelen ook concurrenten een belangrijke rol. Bevinden er zich te veel zelfde soort bedrijven in één catchment area? Dan kan wellicht beter gezocht worden naar een nieuw vestigingsgebied. Daarbij moet ook kritisch gekeken worden naar eigen concurrentie. Heeft de catchment area van een nieuwe vestiging overlap met de catchment area van een eerdere vestiging? Dan is dat cannabalisatie.

Hoe meer data, hoe meer vragen

Aan een catchement area kan zo breed en specifiek als gewenst duiding worden gegeven. Maar wees voorbereid: extra data, brengen naast extra kennis, ook altijd extra vragen met zich mee.

Meer weten?
Neem contact met ons op:

    Schrijf mij in voor de nieuwsbrief

     

    First Element
    phone_2 +31 (0)15 2190885
    mail_2office@firstelement.nl
    pin_map_down Scheepmakerij 11, Delft

    Ik wil snappen wie mijn klant is

    Wat u mischien ook leuk vind