Op zoek naar een vestigingslocatie? Dan is een plaats nabij verkeersintensiteiteen snelweg wellicht geschikt. Duizenden automobilisten passeren op de snelweg dagelijks dezelfde bedrijven. Bedrijven waarvan zij de naam gaan onthouden én bedrijven waarvoor zij ‘even snel’ afslaan. Neem bijvoorbeeld de fastfoodketens die ‘op de route’ liggen. Een goede zicht op locaties bezorgt deze bedrijven dagelijks extra klanten.

Voor bedrijven die zich langs een drukke weg willen vestigen, is het interessant om te weten op welke punten het verkeer vaak vaststaat of langzamer rijdt. Een bezoekje, of extra aandacht voor de bedrijfsnaam, worden dan eerder gerealiseerd. Een doorstroomanalyse biedt op dit vlak inzicht. Deze analyse brengt het aantal passerende voertuigen en hun snelheid, op ieder tijdstip van de dag, in kaart. Ook voor adverteerders is de frequentie en snelheid van passerend verkeer van belang. Billboards, met name de digitale varianten, bieden tegenwoordig tal van mogelijkheden. Merken kunnen hun advertenties nu inrichten op doelgroep én tijdstip.