CAMEO koppelt adresinformatie aan demografische, levensstijl en sociaaleconomisch inzicht. Het consument segmentatiesysteem helpt organisaties beter te begrijpen wie hun klanten zijn, waar ze wonen en hoe ze zich gedragen.

segmentatie
Voorbeeld van segmentatie, thematisch met als ondergrond een luchtfoto

Plan uw marketingactiviteit op basis van betrouwbare en officiële gegevens:
• Krijg een beter beeld van online en offline klanten
• Begrijp de samenstelling van retail-verzorgingsgebieden
• Bepaal nieuwe winkellocaties
• Benchmark de prestaties van vestigingen
• Cameo biedt segmentatiedekking voor 37 landen (2019)
• Beschikbaar in Groep, Categorie en Internationale classificatiecode
• Bevat analysevariabelen die belangrijke demografische componenten beschrijven
• Cameo heeft jaarlijkse updates

CAMEO-segmentatietools verdelen consumenten in groepen individuen die op specifieke manieren vergelijkbaar zijn, met behulp actuele informatie zoals:

• Leeftijd
• Burgerlijke staat
• Welvaart / inkomen
• Beroep
• Kenmerken van bezit van vastgoed
• Aankoopgedrag
• Opleidingsniveau
• Voertuigbezit
• Aanwezigheid van kinderen – geznsamenstelling
• Stedelijke / landelijke locatie
• Etniciteit
• Attitudes en motivaties
• Financiële producten
• Reisgedrag

De Cameo dataset is voor 37 landen beschikbaar en kan per land worden verkregen. Updates van Cameo verschijnen jaarlijks.

Zie ook onze wereldwijde-geodata voor socio-demografische, koopkracht en bevolkingsdata.

Lees meer over segmenten op wiki (https://nl.wikipedia.org/wiki/Marktsegment)
Het proces, waarin op basis van één of meer kenmerken, homogene groepen klanten (segmenten) worden vastgesteld en klanten aan deze segmenten worden toegewezen. 
Klantsegmentatie is een belangrijk middel bij het differentiëren van de marktbeweging.