Door gebruik te maken van de kracht van locatie bent u in staat om een zeer belangrijke vraag te beantwoorden: Waar?
Geomarketing is een term die gebruikt wordt om de ruimtelijke component toe te voegen aan uw analyses, ter ondersteuning van operationele en strategische beslissingen. Gebruik geo-informatie om nieuwe vestigingslocaties te bepalen, klanttevredenheid te verhogen, koopgedrag inzichtelijk te krijgen, doelgroepen te bepalen en nog veel meer.
Onze Geomarketing oplossingen richten zich op verschillende toepassingen, onder andere:
- Business Mapping
Hieronder valt het analyseren en visualiseren van doelgroepen, concurrenten, marktinformatie en omzet gegevens op verschillende (geografische) niveaus. Rapportages worden ondersteund met heldere kaarten, presentaties worden geografisch verrijkt. - Commerciële acties en promotie
Het in kaart brengen van klantgegevens ter optimalisatie van marketing acties, zoals folderverspreiding. - Sales/Planning optimalisatie
Hiermee wordt bedoeld dat uw verkoopdistricten optimaal ruimtelijk worden ingedeeld of het optimaliseren van vertegenwoordigersgebieden, op basis van rijtijden, inwoneraantallen of postcodes. - Strategische Expansieplanning
Geo-informatie als elementair onderdeel van vestigingsbeleid. Waar bevinden zich mijn vestigingen en van mijn concurrenten? Waar bevindt er zich nog potentieel? Waar zijn nog blinde vlekken in mijn netwerk? - Informatie op locatie
Mobiele toepassingen lenen zich uitstekend voor geo-informatie. Smartphones met een ingebouwde GPS ontsluiten informatie op locatie. Gesprekken met franchisenemers worden gesteund met actuele omzetgegevens, informatie over de omgeving, concurrentie en verzorgingsgebieden, de Lokale Intelligentie.