Persbericht Michael Bauer International
First Element ontvangt prijs van MB-International voor „Snelst groeiende Internationale Partner 2013“
Karlsruhe, 19.02.2014:
Michael Bauer International GmbH, Karlsruhe heeft First Element b.v., Delft (NL) onderscheiden als „Snelst groeiende Internationale Partner 2013“.
De prijs is een erkenning voor de uitstekende verkoopresultaten, de groeiende verkoopcijfers en de succesvol uitgevoerde Geomarketing projecten van het afgelopen financiële jaar.
First Element heeft al meer dan 20 jaar ervaring in het ontwikkelen van web based en desktop Geografische Informatie Systemen (GIS). First Element ontwikkelt GIS oplossingen voor commerciële doeleinden in de Benelux en heeft door haar jarenlange ervaring een brede kennis van de retail industrie. Hun Geomarketing oplossingen voor de retail sector focust op een aantal factoren zoals data analyse en het in beeld brengen van doelgroepen en concurrenten, het optimaliseren van commerciële activiteiten zoals verspreiding van reclamefolders, sales optimalisatie, rijtijden analyses, strategische uitbreiding en locatieanalyse.
De MB-International wereldwijde data (zoals gebiedsaanduidingen, socio-demografische gegevens en economische data) is geïntegreerd en op maat gemaakt in de software en software oplossingen van First Element.
“First Element is een betrouwbare, proactieve partner op internationaal niveau”, aldus Mr Roberts-York, Managing Director van MB-International. “Hun jarenlange ervaring en de uitgebreide kennis in de Geomarketing bewijst dat First Element een belangrijke strategische partner voor ons is binnen de Benelux. Met het uitreiken van deze prijs willen wij onze waardering uitspreken voor de groeiende verkoopcijfers van het afgelopen jaar en voor de vertrouwensrelatie die wij hebben opgebouwd. Wij staan dan ook zeer positief tegenover een continuering van de samenwerking met First Element.”
Erik van Hunnik, Managing Director van First Element nam de prijs samen met zijn team in ontvangst: “De prijs is een mooie waardering en erkenning van de kwaliteiten van ons team en een stimulans om op deze manier door te gaan. Onze gezamenlijk bereikte successen bevestigen dat wij de data van MB-International in onze maatwerk oplossingen moeten integreren. De data van MB-International is toepasbaar bij de wensen van een groot deel van onze klanten. De ruime dekking van de wereldwijde database, de brede variatie in data en de data vergelijkbaarheid stelt onze klanten in staat om zeer nauwkeurig vele verschillende analyses uit te voeren.”
Over First Element, Delft, NL:
First Element b.v. is opgericht in 1990 als leverancier en ontwikkelaar van relationele database systemen. Sinds 1994 ligt de focus op Geografische Informatie Systemen, waarbij zij acteren als partner van Pitney Bowes Software (MapInfo). First Element ontwikkelt praktische GIS toepassingen voor de overheid en kleine tot middelgrote bedrijven met als specialisatie software voor criminaliteitsanalyse en retail. First Element is een innovatief Delfts bedrijf en lid van diverse branche- en kennisorganisaties zoals de ICT-Kring Delft, VNO-NCW West en Delft Design.
Over Michael Bauer International GmbH:
MB-International, zusterorganisatie van MB-Research, biedt een breed scala aan dataproducten voor marketing kritische, geo-gerelateerde analyses. De producten van MB-International bevatten naast populatie, huishoudens, leeftijdscategorieën, werkloosheidscijfers, eveneens koopkracht, omzetcijfers en bestedingspatroon van consumenten op vele geografische niveaus. Zij produceren en patenteren postcodegebieden en administratieve verzorgingsgebieden en hebben een bijna wereldwijde dekking.
MB-International ontwikkelt en verkoopt eigen kaarten, socio-demografische gegevens en gebiedsaanduidingen en streeft ernaar om organisaties door middel van het verstrekken van marktgerelateerde data assisteren bij het nemen van goed onderbouwde investeringen
Het team van ervaren consultants heeft ruim 30 jaar ervaring in de wereldwijde GIS en de geo-data industrie. MB-International ondersteunt haar klanten bij het bereiken van een effectieve set-up en voortdurende behandeling van hun geo-data en is gespecialiseerd in het verstrekken van op maat gemaakte data-producten die passen bij de wensen van haar klanten.
De data van MB-International wordt wereldwijd gebruikt door GIS ingenieurs, marketingmanagers, operationeel managers en controllers voor het in kaart brengen van salespotentie, uitbreidingsmogelijkheden en gebiedsbepaling met behulp van een breed scala van Geomarketing en Business Intelligence applicaties.
Voor meer informatie over Michael Bauer International GmbH, zie de website www.mbi-geodata.com.