Koopkracht

Het belang van inzicht in gedrag

Koopkracht geeft inzicht in het gedrag van klanten. Het analyseren van data van een grotere populatie is zeer belangrijk en interessant voor ondernemers. Door de steeds grotere concurrentie op de retailmarkt is het belangrijk als bedrijf om data over de consument te analyseren. Het is interessant om te kijken naar het beschikbare inkomen van een populatie binnen een bepaald gebied. Deze data geeft inzicht in de koopkracht van de klant en de mogelijkheid om iets te kopen. MB-International zegt het volgende: “Koopkracht is de belangrijkste indicator voor het plannen van het verkoopgebied en het analyseren van locatie”.

De concurrentie op de retailmarkt is groot. Elk bedrijf zou moeten weten met wat voor soort klanten ze te maken hebben, waar de klant zich bevindt en wat zijn/haar besteedbaar inkomen is. Om de competitieve retailmarkt te overleven, moeten bedrijven goed nadenken over verkoop, optimalisatie en groei.

Koopkracht

Met behulp van koopkracht is het makkelijker om bijvoorbeeld de sterke en zwakke punten op de markt te bepalen, de productoptimalisatie toe te passen en de uitbreiding van strategieën te ontwikkelen. Daarnaast wordt met behulp van digitale postcodes of administratieve grenskaarten voor geografische visualisatie gezorgd. Hierdoor wordt besluitvorming nog effectievere en efficiënter.

Contact

Neem contact op met Erik van Hunnik (tel 015 2190 885 of e-mail naar office@firstelement.nl) voor meer informatie en prijsinformatie over geodata.

Lees verder over socio demografische data.

Koopkracht

Wat u mischien ook leuk vind